Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Garancia

Áruvisszaküldés és garancia:

Plan Green Zrt. garanciát vállal az általa forgalmazott termékek minőségére és működésére a jogszabályok által előírt mértékben.

Plan Green Zrt. által kínált termékekre vonatkozóan álalánosan 3 év garanciát (jótállást) nyújtunk, amely teljes mértékben megfelel a 2013. évi V. törvény (Ptk.), a 19/2014. (IV.29) NGM. rendelet, valamint a 151/2003. (IX.22.) Korm. rendelet kötelező előírásainak. Amennyiben a termékhez külön gyártói garanciajegy is mellékelve van, az további garanciális részleteket tartalmazza, amelyeket a gyártói garanciajegy rögzít, ez feltüntetésre kerül a termék adatlapján is.

Az áru átadás-átvételekor a Szállító a terméket mennyiségileg, darabszám szerint adja át a Vevőnek, a Vevő megbízottjának, vagy a gépkocsivezetőnek. Az átadás-átvétel pillanatában rögzített mennyiségi adatok az irányadók az áru mennyiségére vonatkozóan. Ha az átadás-átvétel során nem merülnek fel kifogások az áru mennyiségével, darabszámával vagy csomagolásával kapcsolatban, akkor később ebből eredő igényeket nem lehet érvényesíteni a Szállítóval szemben.

A Vevőnek joga van az áru minőségét is szemrevételezéssel ellenőrizni. Ha bármilyen kifogása van az áru minőségével kapcsolatban, köteles azt az átvételi dokumentumban rögzíteni. Ha ezt elmulasztja, a Szállító nem köteles elfogadni későbbi minőségi kifogásokat. A Szállító javasolja, hogy a Vevő minden esetben végezzen áruvizsgálatot, és ellenőrizze az áru érkezési vagy átadási állapotát.

A vevő a termékek átvételekor köteles azokat azonnal ellenőrizni. Amennyiben a termékek hibásak vagy sérültek, a vevőnek az átvételtől számított 3 munkanapon belül írásban, a e-mail címen értesíteni kell a Plan Green Zrt.-t. Az értesítés tartalmazza a termék pontos megnevezését, a hiba leírását és fényképekkel dokumentálva. A Plan Green Zrt. az értesítést követően elvégzi a szükséges vizsgálatokat, és a hibás vagy sérült termékeket kicseréli vagy visszaveszi a vevőtől.

A panasz közlését az info@pgreen.hu email címre elektronikus levél formájában kell teljesíteni.

A panasznak az alábbiakat kell tartalmaznia:

Probléma észlelésének dátuma: [Dátum]

Panaszkezdeményező neve: [Név]

Lakcíme: [Cím]

Telefonszáma: [Telefonszám]

E-mail címe: [E-mail cím]

Termék/szolgáltatás neve: [Termék/szolgáltatás neve]

Számla/szerződés/ megrendelés száma: [Számla/szerződés száma]

Panasz részletes leírása:

[Itt részletesen fejtse ki a panaszát, és sorolja fel azokat a konkrét tényeket vagy eseményeket, amelyek a panasz alapját képezik.]

Fényképek, egyéb mellékletek:

[bizonyítékok (pl. fényképek, számlák, levelezések), amelyek a panasz alátámasztásához szükségesek, itt sorolja fel őket.]

A vevő által közölt panaszhoz kapcsolódó hamis információk közléséből jogi következmények származhatnak.

Az áruvisszaküldés költségeit a Plan Green Zrt. a hibás vagy sérült termékek esetében viseli.

Minőségi reklamáció: A Szállító által forgalmazott termékekre a hatályos jogszabályok és a viszonteladói szerződésben meghatározott feltételek szerint jótállás érvényesül. Szállító vállalja, hogy a jótállási időn belül, saját belátása alapján, a termék hibáját vagy meghibásodását kijavítja vagy kicseréli. A termék visszaszállításának költségeit a Vevő viseli, és a javítást Szállító saját telephelyén végzi. Az árcsökkentés vagy pénzvisszafizetés útján történő teljesítés nem szerepel a jótállási lehetőségek között. Ha a termék nem javítható, Szállító köteles hasonló vagy legalább azonos műszaki paraméterekkel rendelkező termékkel kicserélni. Az egyező forma és külalak nem garantált.

Szervizeléssel kapcsolatosan az indokolatlan vagy nem gyári hibából fakadó bevizsgálás, kiszállás és javítási díjat a Vevőnek kell megfizetnie a Szállító szerviz óradíj táblázata alapján. Ha a termék hibáját vagy meghibásodását a Vevő vagy megbízottja szakszerűtlenül üzembe helyezte, működtette, szervizelte vagy karbantartotta, akkor Szállító jogosult az összes szervizköltséget a Vevőnek kiszámlázni, az aktuális szerviz árlista alapján.

Szállító nem vállal felelősséget olyan követelésekért, amelyek a termék hibájától vagy meghibásodásától függetlenül keletkezett veszteségekre, üzemi leállásra, egészségkárosodásra vagy más berendezéseken okozott állítólagos vagy valós károkra irányulnak. Amennyiben a felek nem tudnak megegyezni a termék hibájának vagy meghibásodásának okairól, egy független szakértő közreműködik a vitás kérdés eldöntésében, akit a felek közösen választanak ki. A szakértő költségeit a felek egyenlő arányban finanszírozzák, és a költségeket a hibás fél viseli. Ha a termék hibájából adódó környezeti kár kockázata felmerül, a Vevőnek kötelessége azonnal cselekedni a kár minimalizálása érdekében, és értesíteni Szállítót a berendezés telepítője útján.

Szállító nem fogadja el a reklamációt az áru helytelen tárolására, kezelésére vagy a természetes elhasználódásra vonatkozóan. Ha a termék többször használható csomagolásban vagy konténerben érkezik, a Vevőnek díjmentesen vissza kell juttatnia a csomagolóanyagot vagy konténert a Szállító részére az átadás-átvételt követő 5 napon belül. Ha a Vevő nem teljesíti ezt a kötelezettségét, Szállító választhatja, hogy kiszámlázza a csomagolóanyag vagy konténer értékét, vagy bérleti díjat számít fel a Vevőnek a használatukért. Ha a vételárat vagy szállítási díjat késedelmesen fizeti a Vevő, Szállító jogosult az árut elszállítani, anélkül, hogy az állapota sérülne. Ha a Vevő tovább értékesíti a terméket, köteles a vásárlót értesíteni a termékkel kapcsolatos potenciális problémákról és segíteni Szállítót a termék visszavásárlásában.

Az alap jótállás a termékre a törvény által szabályozott idő. A jótállás elsődleges módja, hogy Szállító ingyenesen biztosítja a Vevőnek a hibás alkatrészt. Vevő, amennyiben a fogyasztói szerződés értelmében a vásárló felé lép fel, saját nevében és saját költségén jár el. Egyéb költségeket a Vevő azokra a kedvezményekre hivatkozva fedezi, amelyeket az árkedvezmények és egyéb vásárlási engedmények nyújtanak. Vevőnek, ha tovább értékesíti a terméket, kötelessége a terméket ellátni a hozzá tartozó használati útmutatóval, garanciajeggyel és a garanciális feltételeket tartalmazó dokumentumokkal. Ezek a dokumentumok használhatók az eladó által kiadott dokumentumok helyett, feltéve, hogy azok tartalmazzák a szükséges információkat. Amennyiben Vevő elmulasztja ezen kötelezettségét, Vevőnek a minden, ebből adódó többletköltséget viselnie kell.

A Szállító elvárja, hogy Vevője minden lehetséges erőfeszítést tegyen annak érdekében, hogy a terméket szakszerűen telepítse a végső felhasználó részére. A Szállító által biztosított garancia érvényesítésének feltétele, hogy a telepítést kifejezetten szerelésre feljogosított, a hatályos jogszabályoknak megfelelő képesítéssel és igazolással rendelkező szakember végezze el. A telepítés során kötelező dokumentálni annak megfelelőségét és a folyamatos karbantartást.

A garancia érvényesítéséhez elengedhetetlen a termék szakszerű telepítése, melynek során egy jegyzőkönyv készül, amely rögzíti a telepítés során fontos tényezőket.

Viszonteladó felé a kiterjesztett garanciát csak akkor adja szállító, ha azt vevő (viszonteladó) is változatlan formában tovább adta a fogyasztó (végfelhasználó felé.   Vevő, a termék továbbértékesítése esetén köteles terméket használati útmutatójával, garanciajeggyel, és a garanciális feltételek nevű dokumentációval ellátni. Erre a célra használhatja eladó dokumentumai használni, a szükséges adatokkal ellátva. Ezen kötelezettsége elmulasztása esetén vevő köteles minden, ennek következtében előforduló többlet költség viselésére.

Amennyiben felek között külön szerződés jött létre, úgy jelen általános szerződési feltételek a megkötött szerződésben foglalt eltérésekkel alkalmazandók. Amennyiben jelen szerződési feltételek egy, vagy több rendelkezése utóbb érvénytelennek, vagy semmisnek minősülnek, az nem teszi a teljes szerződési feltételt érvénytelenné/semmissé, annak további, érvényes rendelkezései továbbra is alkalmazhatóak és alkalmazandóak. Jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos jogszabályok rendelkezései az irányadóak, különös tekintettel a Ptk. vonatkozó rendelkezéseire. Amennyiben vevő nem kötött viszonteladói szerződést, de Szállítótól vásárol, akkor az ÁSzF szabályozása alkalmazandó jogviszonyukban. Amennyiben kötött szerződést, de az egy adott kérdést nem szabályoz, akkor az ÁSzF a mértékadó.